Sista dagen i sol och värme.

Vaknade tidigt och gick direkt ut för att njuta av sista morgonen, att se solen gå upp bakom hustaken, heja på nattvakten när han tar sin runda, höra fåglarna vakna till liv och se hela Pinery vakna upp. Det var dock slående hur tyst det var på människoliv, ingen Stella och Matteo som kom över, inga andra svenskar på området och inga thailändska turister heller. 
 Vi for till Beachbar för att sola och bada och säga hejdå till de som jobbar där. Denna dag hittade det faktiskt mycket folk till stranden. 
 
 
Åt en sista god middag på stranden
 
Efter stranden for vi hem till Emma och Rasmus på kaffe och bad. Hann även med att krama om familjen Stjärnklar som skulle åka upp till Bangkok. 
 
Vi passade på att göra en sista bomb i poolen. 
 
Kl:18 kom taxin och hämtade upp oss. Så märklig känsla att stänga igen dörren och huset är helt tomt.
 
Taxiresan gick hur smidigt som helst, vi stannade en gång för lite käk och kl:20.30 var vi framme vid flygplatsen utan att behövt stanna vid en enda kontroll, som de gått ut och sagt att det skulle vara.
 
Väl incheckade hade vi några timmar att slå ihjäl. Jag spelade lite kort och Skipbo med Erik och Ebba och sedan satt vi mest och surrade. Var mysigt att vi åkte upp till flyget tillsammans med Emma och Rasmus, blev inte alls så jobbigt att skiljas åt. 
 
Väl på planet så lyckades vi sova säkert sex timmar och när vi tog mark i Stockholm infann sig ett lugn i mig. Jag kände att nu är vi hemma och snart får jag sova i min säng. Samtidigt känner jag en oro över vad som väntar hemma , hur lever folk nu med allt som är.
Anton stod utanför Arlanda och mötte upp oss. Så underbart att få krama om honom♥️. 
 
Väl hemma slog det emot mig, en stor smäll rakt i ansiktet. Mitt öra började värka och ont i halsen!! Vad var detta? Låg hela em/kvällen och sov av och till. Inte riktigt så jag tänkt mig att min första dag hemma skulle bli.
I natt har jag suttit i min rosa soffa och sovit av och till, så fort jag lägger mig ner värker örat nå hemskt. Antar att det är öroninflammation jag åkt på, har dock aldrig haft det så vet inte hur det känns.
 
Kolla in informationstavlor på flygplatsen! Denna syn hoppas jag man slipper se någon mer gång. 
 
#1 - - Pernilla:

Vräk på med nässpray, överdosera. Det gör ingen skada för så kort användning. Det kan få en öroninflammation att lätta. Tryckutjämna också ofta genom att hålla för näsan och trycka. Sen är det tyvärr oftast läkare och antibiotika som gäller för vuxna med öroninflammation.

Svar: Tack!! Nu blir det te, nässpray och varm mössa på♥️
thessresa.blogg.se

#2 - - Emma:

Det blev ett perfekt avsked för oss på flygplatsen. Kände precis som du att det inte var jobbigt och vi lär ju ses snart igen 🥰🥰🥰
Krya på dig fina du

Svar: Tack hjärtat. Vi ses snart!
thessresa.blogg.se