Tisdagsnöjen!

Vi har som rutin här nere att H kör mig till jobbet och sedan hämtar han mig. Det är mysigt att åka iväg tillsammans och se byn vakna till liv och H kommer upp och börjar jobba. Igår när H skulle hämta mig var han lite sen då han hade fastnat i en poliskontroll och inte haft körkortet med sig!!! Det måste man alltid ha på sig här. Nåväl, polismannen slängde fram en bot på 400 bath, varpå H tänkte att detta kan han snacka sig ur😀🏍. Det misslyckades kan jag meddela. 
På kvällen fick vi ta oss in till Ban Phe för att betala boten. Det var en upplevelse, nästan värt 400!! 
(null)

(null)

(null)

Vi får vara glada att det räckte med böter och vi bestämde oss för att äta middag på omtalade Pier Café. Ett ställe som är känt för sina hemlagade hamburgare inne i Ban Phe.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Mums så goda de var, och bra pris! Hit går vi fler gånger🍔🤗
Väl hemma blev det lite tvätt i handfatet! 
(null)

Idag diskuterade jag och Elisabeth varför detta liv är så gött? Jobbet är både stressigt och påfrestande stundtals , samtidigt som det är upplyftande och inspirerande. Jo det är en kombination. Jobbet, alla nya fina vänner, dessa spontana umgängen, bad efter jobbet och alla middagar på stranden. 
(null)

(null)

Idag om en vecka sitter vi tillsammans med Karl o Clara!! Som vi längtar❤️

Kram till er alla