Nu tickar det på!

Ännu en vecka har passerat. När jag bestämde mig för att göra denna resa i livet kändes det långt fram i tiden och väldigt avlägset. Nu är det endast tre en halv vecka kvar tills jag sitter på flyget till Thailand.

Känns som att man vill hinna med så mycket nu innan resan börjar. I söndags var jag med mina älskade vänner på vår årliga konsert med Lisa Nilsson. Lisa sätter verkligen ord på allt man känner och delar på ett mästerligt vis med sig av sitt livet.
Jag har ingen syster, inte biologisk. Jag har två älskade bröder som jag är stolt att vara storasyster till. Men jag har en syster i mitt hjärta, det är en av mina närmsta vänner som jag kallar min syster. Igår var jag hembjuden till henne och hennes man och maken lagade en fantastisk middag till oss två. Jag kommer sakna våra samtal som hon och jag har, jag kommer sakna alla hennes klokskap, att inte kunna nå henne direkt när jag vill. Det är tur att det finns Skype och FaceTime. 
I Veckan som var bytte jag abonnemang till min telefon så jag ska ha Internet när jag befinner mig i Thailand. Jag bytte oxå telefon. Efter att haft en samung i massor av år gick jag nu över till en IPhone . Känns ovant och massa nytt att lära sig. Det bästa med den är att det finns diktering på den❤️.
I tisdags kom så mitt visum. Klart med att jag får stanna i landet i 60 dagar! Efter det blir det ett besök på immigration för att söka ytterligare 30 dagar. Sedan får jag åka ut ur landet för att få nya dagar. Vi får se vart det blir, Kambodja, Sri Lanka, Bali eller Laos. Det visar sig . 

Här hemma förbereder jag även massor med skolarbete till mina blivande eleverna i Thailand. Känns lite pirrigt att undervisa elever i årskurs f-3. Men efter att ha jobbat i skolans värld ett antal år nu så känner jag mig redo för denna utmaning och har stor tillförsikt att jag kommer fixa det. Det är spännande att se hur många fler anmälda elever vi kommer ha när vi kör igång 26 oktober. Lamineringsmaskinen går varm här hemma! 

Ha en fin helg!
Puss o kram 
(null)

(null)

(null)

#1 - - Susanne:

Nu blev jag rörd...kommer sakna dig
jätte mycket!!!

Svar: Kommer verkligen sakna dig💕 men du har väl lite komp att ta ut😍
thessresa.blogg.se

#2 - - Kerstin:

Väderkortet med snowy hoppas jag du slipper använda i Thailand 😊

#3 - - Katja:

Så himla spännande!! 😃 Ska bli så roligt att läsa om allt du kommer vara med om.